Aktualne oferty pracy

Kim jesteśmy?


Biuro Rachunkowe Protegga sp. z o.o. działa na rynku od 24 lat. Stawiamy na rozwój firmy poprzez rozwój pracowników. Strategią firmy na ten rok jest maksymalna automatyzacja procesów. Nasza kadra liczy obecnie 30 osób z czego 30% pracuje dłużej niż 5 lat. Pracujemy w zespołach 3-7 osób w komfortowych przestrzeniach. Obsługujemy podmioty gospodarcze z różnych branż.


O nas

Onboarding

Tekst: Maja Przybysz
Pracownik Biura Rachunkowego Protegga na stanowisku: Księgowa


Onboarding - czym ten owy „on” jest, to mogą wiedzieć osoby, które pracują/pracowały w międzynarodowych firmach, ba! Zdarzają się wyjątki jak w przypadku polskiej RODZINNEJ firmy, tak dokładnie – Protegga – i wszystko się zmienia i świat staje na głowie, że po polsku można tak dobrze inaczej niż większość polskich firm podchodzić i zadbać o wdrożenie nowych pracowników i to na międzynarodowym wysokim poziomie.

Onboarding pojęcie znane niewielu polskim przedsiębiorcom, w wolnym tłumaczeniu „wchodzenie na podkład”, po polsku wdrażanie pracownika.

Zacytuję słowa, których raczej moi poprzedni pracodawcy nie zrozumieliby, ale nie wszyscy musza być światłymi istotami :D Jak mawiał Henry Ford „Zebranie się razem to początek, trzymanie się razem to postęp, praca razem to sukces”. Zatem nastawienie tylko i wyłącznie na własne korzyści pracodawcy, traktowanie pracowników „byle jak” - nie przybliży żadnego szefa/szefowej do zdobywania najwyższych szczytów osiągnięć firmy.

Ale o co chodzi z tym wchodzeniem na pokład, co to jest ten „onboarding” – jest to pewnego rodzaju proces, program, który pozwala nowym pracownikom poznać swoje obowiązki, CELE oraz swoje miejsce w organizacji tak najogólniej.

A co jest celem tego procesu wdrożeniowego? To działanie, wychodzenie naprzeciw nowym pracownikom ma służyć wspieraniu socjalizacji, rozwijać zbiorową tożsamość oraz poczucie przynależności. To wszystko wpływa szalenie na produktywność ludzi, niestety wielu pracodawców uważa to za zbędne, a jako główną motywację podjęcia współpracy uważają działalność wyłącznie transakcyjną.

Kluczowa jest kwestia, można zaryzykować, że najważniejsza, wszystko zaczyna się od lidera, szefa, przełożonego, jak zwał tak zwał, od jego umiejętności i predyspozycji do wprowadzenia i doskonalenia onboardingu. Ronald Reagan, pewnie większość z Was kojarzy człowieka, mawiał, cytuję:

„Największym liderem niekoniecznie jest ten, który robi największe rzeczy. Największym liderem jest ten, który prowadzi ludzi do robienia największych rzeczy”.

Dlaczego tak ważne to jest? Dlaczego w ogóle i jaki to ma wpływ na działalność i prosperowanie firm.

Pozwolę sobie zacytować kolejne słowa Henrego Forda, wtedy wszystko Wam się rozjaśni w moment.

„Firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom, nie zginą. Ale kiedy firma przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i teraz musi tylko produkować – już po niej.”

Dlatego tak ważne jest, żeby umożliwić, dać nowym pracownikom takie narzędzia, dzięki którym firma będzie rosła wraz z rozwojem ludzi.

Sporo tutaj cytatów, sporo kwestii psychologicznych w funkcjonowaniu z ludźmi, pomiędzy nimi dla nich. Kto dużą wagę przykłada do własnego, osobistego rozwoju, wiem, że to wszystko do Ciebie trafia czytelniku.

Jak nie każdy może zdawać sobie sprawę, po co tak rzetelnie podchodzić do kwestii zatrudniania nowych pracowników, a no właśnie dlatego, że w sam proces poszukiwania i rekrutowania firmy angażują spore zasoby.

Przykład: Na okres próbny 3 miesięczny zatrudniony zostaje nowy pracownik, jeśli wdrożenie go w obowiązki będzie dla niego komfortowe i będzie miał poczucie, że jest zaopiekowany i zauważany w tych swoich początkach i zawsze może liczyć na pomoc i wsparcie, to spowoduje, że prawdopodobnie szybciej wdroży się w obowiązki, ale też będzie chciał nadal pracować po tych 3 miesiącach. Skuteczna adaptacja przekłada się również na wyniki, jakie pracownik będzie osiągał w ramach pełnienia swoich obowiązków.

Nie zaskoczę Was raczej, pisząc, że w Biurze Rachunkowym Protegga, proces onboardingu realnie istnieje i ma się świetnie. Ja jako osoba, jak wyżej wspomniałam sarkastycznie o byłych pracodawcach, przez prawie 10 lat trochę tych prac nazbierałam, doświadczeń związanych z pracodawcami i powiem Wam, że kiedy weszłam w szeregi Proteggi wszystko mnie tam zaskakiwało, bo przez tyle lat czekałam, żeby trafić do firmy, gdzie będę traktowana przez pracodawcę też jako człowiek, a nie jak w większości tylko maszynka do generowania zarobków. Stres nie działa dobrze, manipulacja tym bardziej, powodowanie niepokoju u swoich pracowników też nie. Istnieją pracodawcy, z którymi warto współpracować tak jak właśnie Protegga, która jest nastawiona na pracownika, gdzie zaczynając tam pracę czujesz się jak ryba w wodzie. Na każdym etapie wdrożenia masz wsparcie i jasno wyznaczone cele i oczekiwania jakim masz sprostać.

Myślę, że nazwa Biura Rachunkowego „Protegga” nie jest przypadkowa. Dla tych, którzy nie znają języka włoskiego tak jak ja - protegga oznacza chronić. Takie wymowne to jest bardzo. Pamiętajcie, szukajcie swojego wymarzonego miejsca pracy i ludzi, którzy sami się rozwijają i tym rozwojem też zarażą Was, w pracy jak i w życiu. A jakby ktoś szukał pracy w księgowości, to po tym poście, chyba nie musze pisać co macie zrobić 😊

Poszukujemy pracowników na stanowiska:

 

 

Samodzielna Księgowa / Samodzielny Księgowy

Twój zakres obowiązków:

  • Ścisła współpraca w zespole księgowym.
  • Prowadzenie ksiąg handlowych.
  • Udzielanie wsparcia z zakresu wiedzy podatkowej i rachunkowej osobom z mniejszym doświadczeniem księgowym, które wykonują zadania dla samodzielnej księgowej.
  • Weryfikacja KH.
  • Weryfikacja ewidencji VAT .
  • Przeważające branże w zespole księgowym IT, budowlana, medyczna, handel, usługi.
  • Współpraca z instytucjami zewnętrznymi (US, GUS,).

 

Nasze wymagania:

  • Wyższe ekonomiczne I stopnia; średnie ekonomiczne plus staż pracy.
  • Posiadanie minimum 5-letniego stażu pracy branży rachunkowości lub finansów, w tym minimum 3 lata doświadczenia jako księgowy.
  • Minimum 3 lata sporządzania Sprawozdań Finansowych.
  • Doświadczenie w automatyzacji procesów księgowych.
  • Umiejętność pracy na dwóch monitorach bez dokumentów papierowych.
  • Umiejętność pracy na module rozrachunków.
  • Umiejętność rozliczania transakcji walutowych, z uwzględnieniem utworzenia w Planie kont, dedykowanych kont walutowych dla kontrahentów.
  • Biegła znajomość przepisów prawa podatkowego z zakresu PIT,CIT i VAT.
  • Biegła znajomość ewidencji KH.
  • Aktualna wiedza z zakresu prawa podatkowego oraz Ustawy o Rachunkowości.
  • Znajomość programów księgowych Rewizor, mile widziana Optima.
  • Mile widziana obsługa platformy TAXXO.
  • Obsługa program Excel.
  • Nastawienie na rozwój.
  • Umiejętność dzielenia się wiedzą podatkową i rachunkową.
  • Komunikatywność.
  • Rzetelność, odpowiedzialność i terminowość,
  • Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  • Brak prawomocnego wyroku za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe.
  • Umiejętność zakwalifikowania przychodów i kosztów w odpowiednim okresie podatkowym.
  • Wiedza podatkowa z zakresu transakcji unijnych (WDT, WNT, IMU,IMT).
  • Wiedza podatkowa z zakresu importu towarów.
  • Wiedza podatkowa z zakresu metody kasowej w VAT.
  • Wiedza podatkowa i rachunkowa z zakresu przeterminowanych płatności.

 

Mile widziane:

  • Języki obce: Angielski mile widziany.

Młodsza księgowa / Młodszy księgowy II stopnia

 

 

Twój zakres obowiązków:

  • Ścisła współpraca w zespole księgowym.
  • Wykonywania zadań zleconych przez Samodzielną księgową i księgową.
  • Obsługa platformy TAXXO.
  • Rozliczanie wyciągów bankowych.
  • Weryfikacja ewidencji VAT.
  • Przeważające branże w zespole księgowym IT, budowlana, medyczna, handel, usługi.

 

Nasze wymagania:

  • Wyższe ekonomiczne I stopnia, w trakcie realizacji.
  • Średnie ekonomiczne plus staż pracy.
  • Posiadanie minimum 2 letniego stażu pracy w branży rachunkowości.
  • Umiejętność pracy na dwóch monitorach bez dokumentów papierowych.
  • Podstawowa znajomość Ustawy o VAT,PIT i CIT.
  • Umiejętność zakwalifikowania przychodu i kosztu do odpowiedniego okresu podatkowego uwzględniając przepisy zawarte w ustawie VAT, PIT i CIT.
  • Umiejętność rozliczania płatności.
  • Umiejętność pracy na module rozrachunków.
  • Znajomość programów księgowych Rachmistrz, Rewizor, mile widziana Optima.
  • Obsługa program Excel.
  • Nastawienie na rozwój.
  • Komunikatywność.
  • Rzetelność, odpowiedzialność i terminowość,
  • Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
  • Brak prawomocnego wyroku za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe
  • Umiejętność pracy pod nadzorem.
  • Gotowość do przyjmowania nowych zadań.

 

Mile widziane:

  • Obsługa platformy TAXXO.

 

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami