Księga przychodów i rozchodów

Większość małych i średnich przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie księgowości uproszczonej. W jej ramach jednym z podstawowych wyborów jest tzw. podatkowa księga przychodów i rozchodów (PKPiR). Eksperci Protegga posiadają doświadczenie w prowadzeniu tego typu księgi podatkowej i zadbają o bezpieczeństwo klientów, którzy się na nią zdecydują. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz z charakterystyką tej formy rozliczenia.

Czym dokładnie jest księga przychodów i rozchodów?

Już sama nazwa wskazuje na to, czym właściwie jest księga przychodów i rozchodów. To księga podatkowa, w której wpisuje się wszystkie przychody oraz rozchody przedsiębiorstwa. Obejmuje m.in.: przychody, zakupy towarów, różnice kursowe, poniesione wydatki czy też koszty związane z pracami badawczo-rozwojowymi. Skrupulatne rejestrowanie tych operacji pozwala na dokładne wyliczenie podstawy opodatkowania w danym okresie. To tzw. uproszczona forma opodatkowania, w której od przychodów można odjąć koszty ich uzyskania. Właśnie dlatego rekomendowana jest podmiotom, które tego typu koszty generują. Nasz zespół pomoże Ci w wyborze odpowiedniej formy opodatkowania oraz w prowadzeniu księgowości. Wszystko po to, aby zadbać o prawidłowe rozliczenia z Urzędem Skarbowym.

Współpraca przy prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów obejmuje m.in:

Od ponad 20 lat oferujemy partnerom biznesowym kompleksową współpracę w obszarze księgowości. Dotyczy to również prowadzenia księgi przychodów i rozchodów. Nasza oferta zawiera m.in.:

  • wsparcie w rejestracji przedsiębiorstwa oraz w wyborze odpowiedniej formy opodatkowania
  • rejestrację wszelkich zdarzeń gospodarczych zgodnie z przepisami Rozporządzenia o prowadzeniu PKPiR
  • obliczanie zaliczek na podatek dochodowy
  • księgowanie różnic kursowych
  • przygotowywania zeznań rocznych PIT
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych firmy oraz jej wyposażenia
  • przygotowanie dodatkowej dokumentacji zgodnie z indywidualnymi potrzebami klienta